vineri, 30 mai 2014

Cât mai citim?

De multe ori simt cum timpul nu mai are răbdare cu mine, dar nici eu cu el. Sunt prinsă mereu în noi proiecte, sunt mamă, soţie, şi mai ales femeie.Alerg, spăl, gătesc, merg la serviciu, sunt full time mom şi full time soţie, însă tânjesc după clipele simple care să fie doar ale mele.Ca femei uităm să ne preţuim pe noi, să dăm importanţă lucrurilor care sunt importante pentru noi. Uităm să ne dăm importanţă, să facem şi acele mici lucruri care ne fac atât de fericite.

Din copilărie, de când am buchisit primele litere, încet, încet am descoperit că cititul este parte din mine şi că nu voi putea nicicând trăi fără să ma aventurez în paginile unei cărţi. Îm amintesc cu plăcere de Prinţ şi Cerşetor de Mark Twain, una din primele cărţi pe care le-am descoperit şi în paginile căreia m-am imaginat şi eu că sunt. Să nu mai spun de Cuore-inima de copil a lui Edmondo de Amicis care m-a emoţionat prin simplul fapt că ,,părea’’ scrisă de un copil.

Timpul a trecut, acum iată sunt adult în toată firea, dar tânjesc după clipele în care eram copil şi citeam nestingherită cât era ziua de lungă.
Nimic nu s-a schimbat, doar eu.Timpul e acelaşi ca şi atunci când încă mai copilăream, când nu puteam să adorm fără să ştiu finalul unei cărţi, când timpul avea răbdare cu mine şi eu cu el. Gusturile mi s-au schimbat, inevitabil. Odată cu timpul şi gustul meu pentru cărţi s-a schimbat. Am început să citesc literatura rusă, Anna Karenina, Război şi Pace,Fraţii Kamarazov toate au reprezentant pentru mine o faţă sensibilă, dramatică şi totuşi atât de puternică a Rusiei, o faţă pe care de altfel  nu o cunoaşteam.  Sunt multe cărţi care m-au marcat, ar trebui să scriu vreo câteva volume pentru a istorisi pe larg efectul cărţilor asupra mea.

Cărţile nu s-au schimbat, şi nici nu o să se schimbe, ele ne aşteaptă tăcute în raftul bibliotecii, sau a unei librării, fie ea şi online. Ceea ce se schimbă e modul în care privim noi cărţile după ce le citim. Citind aceeaşi carte de două ori în decurs de câţiva ani, mi s-a părut că citesc două cărţi diferite, prin simplul fapt că de fiecare dată am descoperit noi sensuri ale aceeleasi cărţi.

Timpurile s-au schimbat ce-i drept, acum toţi cumpărăm de pe net, ne comandăm pantofi, genţi, telefoane, dar oare cărţile ele nu sunt cele care ar trebui mereu să ne însoţească tot restul vieţii?
Citind, trăim. Citind, ne descoperim pe noi înşine, căpătăm noi viziuni asupra lumii, citind reuşim să ieşim din tiparele unei vieţi agitate, monotone, sau prea stresante.

În cărţi mereu mi-am găsit liniştea. M-am regăsit pe mine, am evadat din tumultul vieţii de zi cu zi, am trăit cu personajele aventurile lor, am găsit noi sensuri acolo unde drumurile păreau închise.Vă  invit să vă regăsiţi şi voi într-o librărie online, unde veţi găsi cărţi şi vechi şi noi pe toate gusturile, şi pentru toate vârstele. Prinşi în treburile zilnice nu avem timp să mai mergem personal pentru a cumpăra ceea ce avem nevoie. Iată că aici veţi găsi toate titlurile de care aveţi nevoie pentru a vă crea acasă propriul univers al cunoaşterii. Cartea e calea către cunoaştere, e calea spre o viaţă poate nu mai bună, dar mai intensă mental. O minte care nu e antrenată mereu în lucruri pozitive se plafonează, îmbătrâneşte înainte de vreme. S-au făcut diverse cercetări asupra efectele cititului asupra creierul, şi toate au arătat că cititul nu poate avea decât beneficii asupra activităţii nervoase. Cercetătorii de la Emory University’s Center for Neuropolicy din Atlanta au arătat că poveştile citite ne influenţează vieţile şi ne definesc personalitatea.

Citind am simţit şi eu cum cresc aripi în mine. M-am regăsit pe mine,am prins aripi să pot zbura spre lumi pe care nu le-am văzut şi poate nu le voi vedea decât în cărţi, am prins rădăcini în aventura cunoaşterii, am descoperit caractere, emoţii, vise, m-am aventurat fără frică într-o lume plină de mistere. Vă invit să vă regăsiţi şi voi într-un univers al cărţilor, e mult mai distractiv decât orice altă variantă online de socializare.
Mereu citim pe diferite reţele de socializare, ne încărcăm cu diferite informaţii luate la întâmplare, dăm like-uri doar pentru a primi la rândul nostru like-uri, dar oare ştim ce citim, rămâne ceva în mintea, în sufletul nostru, seara când ne aşezăm în pat? Citim haotic lucruri care nu ne luminează creierul şi conştiinţa. Uităm să citim o carte cu coperţi şi foi, o carte în care de multe ori ne regăsim pe noi, şi ne ajută să ne transformăm. Închei cu un citat care spune totul despre cărţi: ,, Cărţile sunt felul oamenilor de a avea aripi ca îngerii''(Andrei Pleşu)

4 comentarii :

  1. Mie mi-au placut si imi plac la fel de mult povestile de toate felurile (povestile nemuritoare) si legendele. Atunci cand citesc o carte nu ii caut sensuri, nu ma intreb ce a vrut sa spuna autorul, ci pur si simplu o savurez; dupa ce am inchis cartea imi mai ramane doar... "esenta" cartii, un sentiment... :)
    Prefer sa cumpar cartile din librarie pentru ca vreau sa stiu ca... vreau sa le citesc - recenziile nu sunt intotdeauna ceea ce cred si eu despre o carte, dar citind cateva pagini stiu daca vreau sa citesc acea carte sau ba... - ceea ce nu pot face daca le cumpar online. Online as putea cumpara carti numai dupa autor - stiind ca un autor sau altul imi place cum si ce scrie, dar un autor necunoscut... :)
    Zile fericite iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu prefer cartile pe acre le pot tine mana, la care ma pot intoarce...
    am citit carti online dar...nu stiu, nu este acelasi lucru...
    ne pierdem mult prea mult in virtual....

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt intru totul de acord, cartile ne modeleaza ca oameni! Ai spus-o foarte frumos! Si mie imi place sa mai revin la cartile citite de demult, cateodata ma opresc la anticari si redescopar titluri din alta epoca.

    RăspundețiȘtergere
  4. aceste librarii online sunt utile atunci cand titlurile cartilor pe care le vrei nu le mai gasesti nicaieri si astfel poti comanda sa iti vina acasa
    nu e genul de librarie in format pdf.

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu mare interes gândurile voastre

S-ar putea sa iti placa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...