duminică, 20 martie 2016

Eu și iarna sunt pe val..energetic

Dragii mei, dacă vreți să cumpărați un apartament, o casă, vă spun eu toate detaliile, mai ales dacă vreți să faceți un credit pentru locuință. Mă recomandă lunile în care am tot bătut drumul la bancă pentru dosarul prima casă.


Nu regret niciun moment drumurile lungi și aproape zilnice pe la bancă, așteptarea încordată în care stăteam cu sufletul cât un purice și tresăream la auzul telefonului, iar de fiecare dată când suna de la bancă, mă așteptam să îmi mai ceară vreun document.  Cu ocazia aceasta am aflat atâtea lucruri despre locuințe încât cred că m-aș putea angaja cu succes în domeniul imobiliarelor.

Dacă vreți să cumpărați sau să vindeți o locuință în viitorul apropiat vă spun că nu puteți vinde/cumpăra nicio locuință fără certificat energetic. Este obligatoriu din 2013. O să ziceți, da, încă o risipă de bani și la ce mă ajută pe mine o hârtie? Sigur că vă ajută, pentru că acest certificat energetic este pașaportul de căldură al locuinței tale. Spun pașaport pentru că pe el, locuința este încadrată în clase de energie. Clasa A prezintă cel mai scăzut consum de energie, și clasele ajung până la clasa G- cel mai înalt consum de energie. Datorită acelui certificat am aflat că locuința în care stau este clasa C, adică are un consum mediu de energie. Apoi am aflat că majoritatea locuințelor din România sunt încadrate la clasele C și D. 

O să ziceți că acestea sunt pure invenții, însă după aproape un an de când stau aici, costurile la căldură sunt destul de mici, iar iarna, a fost foarte bine și fără să dau drumul la calorifer la maxim. Din experiență, știu că un bloc care nu este reabilitat, sau este pe colț sau nord, are costurile la întreținere mari, pentru că și pierderile de căldură sunt semnificative. Noroc că noi suntem între alte două apartamente și nu avem mulți pereți exteriori, astfel că e chiar ok, dar chiar și așa soțul meu vreau super reabilitare.

Pentru că vrem să ne creăm tot confortul, și pentru că mulți locatari care stau pe colț se plâng de pierderile de căldură, la iarnă tot blocul se va retușa complet, vom apela la servicii de termoviziune . De ce iarna? Căci doar iarna se face termografie, putându-se observa orice pierdere de căldura.

Chiar nu știam ce înseamna acest lucru, noroc ca am vecini tare pricepuți în ale termoficării. E simplu, echipă de specialiști vine și identifică zonele cu pierderi de căldura sau cu infiltrații ridicate de aer. Nu este același lucru cu un certificat energetic, căci doar prin termografie sunt identificate toate zonele cu pierderi de căldură.  Scanarea termică se face cu o cameră specială, iar interpretarea lor este realizată de către un inginer. La sfârșit, proprietarul primește raportul complet cu toate datele și astfel poate să înceapă partea de reabilitare termică.

Vedeți mai jos diferențele dintre un bloc fără reabilitare și un bloc reabilitat. Zonele cu verde, galben și roșu reprezintă pierderile de căldură. După reabilitare, acestea dispar, iar temperatura crește în zonele cu probleme.



           bloc nereabilitat                                                          bloc reabilitat
                     
         bloc nereabilitat                                                           bloc reabilitat


Dacă tot vrem să ne apucăm de reabilitare, o să izolăm și pereții interiori, pentru a evita orice pierdere de căldură și în acest fel și la vara, nu va intra toată căldura de afară.


Pe principiul eu și iarna sunt pe val energetic, casa noastră a devenit un mic sanctuar în care energia pozitivă este cuvântul de ordine. Ca să nu mai spun că iubitul meu a ales toate electrocasnicele și toate sunt din clasa A++,  că de trebuie să ne gândim la mediu, la facturi... Da, a avut dreptate, căci facturile la curent sunt decente, ce mai suntem pe val energetic A plus. 

Cu siguranță, după toată reabilitarea, dacă ar fi să refac certificatul energetic, apartamentul nostru va primi un A ( cel mai scăzut consum redus de energie).

O idee marca Spring SuperBlog 2016


2 comentarii :

  1. am auzit si eu ca este nevoie sa faci o chestie din asta

    RăspundețiȘtergere
  2. Blocul meu tocmai a fost reabilitat. Nu stiu cum e cu energia pozitiva, tot ce ma intereseaza e sa fie ceva mai racoare(sau macar o atmosfera respirabila) la vara. Iti doresc mult succes! :)

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu mare interes gândurile voastre

S-ar putea sa iti placa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...