luni, 9 noiembrie 2015

Din grijă pentru mediu-acoperișurile verzi

Îmi imaginez viitorul într-o lume plină de verdeață, plină de aer curat, plină de oameni preocupați de binele planetei noastre.You may say I am a dreamer, but I am not the only one,spun versurile unei celebre melodii. Cred că toți visăm la un viitor frumos pentru noi și copiii noștri, un loc în care grija pentru natură este esențială. 


Am văzut acum ceva timp un film despre ce s-ar întâmpla cu planeta noastră dacă oamenii brusc ar dispărea? Ei bine, planeta noastră ar renaște, încet, încet ar elimina gunoaiele aruncate de noi, aerul ar deveni mai sănătos. Planeta își urmează cursul ei, iar noi, oamenii suntem cei care o putem face să renască fără să fim nevoiți să dispărem.

Dacă fiecare bloc ar amenaja pe acoperișul blocului un spațiu verde, care crezi că ar fi influența asupra mediului? Inestimabilă,căci verdele înseamnă viață.

De ce un acoperiș verde? Ce nevoie am eu de un acoperiș verde ar spune locatarii de la ultimul etaj?

1. Le-aș spune că pot reduce costurile la încălzire iarna, iar vara nu vor mai avea probleme cu căldura excesivă. Acest lucru este dovedit științific.Dacă în timpul verii, temperatura în aer crește pâna la 40 de grade sau mai mult, temperatura solului nu ajunge la mai mult de 25 de grade, astfel că în casă se va simți o temperatură normală.

2.Iarna, vegetația de la baza acoperișului actionează ca un scut de protecție, ca o blană călduroasă ce vă ferește de frigul de afară.

3. Vom respira un aer mai curat, deoarece plantele absorb multe particule de praf.

4. Aspectul este plăcut.Cine nu și-ar dori o mică terasă verde pe acoperișul blocului în care stă?

5.Crearea unui spațiu verde în orașele aglomerate, va duce la producerea de mai mult oxigen, și vom crea o casă pentru diferite insecte, păsări și alte viețuitoare.

6. Apa de ploaie se infiltrează în pâmântul de pe acoperiș, reducând astfel o suprasolicitare a sistemului de canalizare a orașelor.

7.Dacă vă spun că un astfel de acoperiș verde reduce poluarea fonică mă credeți?Ei, bine,acoperișul verde reduce zgomotul cu până la 10 decibeli,ceea ce înseamnă cu 50% mai puțin zgomot din mediul exterior.


Am mers mai departe pe tema acoperisurilor verzi, și am descoperit că pentru a reduce simțitor factura la încălzire se pot monta panouri solare fotovoltaice pe acoperiș.Avantajul acestor panouri este amortizarea în timp a costurilor investiției prin scăderea facturii la căldură.Astfel vom avea o grădină ecologică, vom proteja mediul înconjurător, și vom reduce semnificativ costurile la întreținere.



Dacă vă încântă ideea amenajării unui spațiu verde pe acoperiș sau a oricărui spațiu verde, ODÚ – Green Roof activează pe piața amenajărilor de spații verzi din anul 2003, iar ideile voastre vor prinde contur cu ajutorul lor.
 Împreună cu ei, din grija pentru mediul în care trăim, puteți crea un viitor mai bun, mai curat, mai verde.


Un comentariu :

  1. Arata foarte bine aceste acoperisuri, acuma pana o sa prinda ideea in Romania cred ca o sa treaca mult si bine...in blocul in care am locuit eu cred ca ar fi innebunit vecinii sa auda de acoperis verde :)))

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu mare interes gândurile voastre

S-ar putea sa iti placa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...